Zamiast Netflixa :)


1. DOS na Wynos

Moje koleżanki anglistki i kolego anglisto. Gdybyście się w wakacje nudzili i mieli już dość opalania i popijania drinków z palemką, polecam Wam z całego serca serię webinariów DOS na wynos. Poniżej link do jednego z nich, tego które oglądałam ostatnio. Ale jestem pewna, że pozostałe też przypadną Wam do gustu. Oczywiście najfajniej ogląda się na żywo, ale warto też sięgnąć po starsze nagrania. Dla mnie nieustające źródło inspiracji i pozytywnej energii. 



2. TED-Ed

Kanał z krótkimi filmikami edukacyjnymi na prawie każdy temat. Warto zasubskrybować, bo prawie codziennie pojawia się coś nowego. Poniżej przykładowy filmik do budowie komputera.


Jeśli już jesteście pod wrażeniem filmiku, to TED-Ed  Lessons Worth Sharing na swojej stronie oferuje jeszcze gotową lekcję opartą na tym materiale. Co więcej, lekcję tę można przerobić na własny użytek, dodać swoje zadania, dołożyć materiały źródłowe do czytania przez uczniów i docelowo wysłać uczniom do zrobienia. Myślę, że jest to fajny materiał uatrakcyjniający lekcję języka zawodowego.

3. GREAT

Wbrew pozorom to nie są przedwczesne gratulacje dla nas z powodu bycia tak cudownymi belframi, ale kolejna propozycja na deszczowe wakacyjne dni. Od jesieni do wiosny wydawnictwo Nowa Era organizowało cykl konferencji dla nauczycieli, z których każda miała inny motyw przewodni. Nazwa GREAT rozwija się następująco: Grupa  Relacje Efektywność Autorytet Technologie. Konferencje odbywały się na dwóch poziomach: stacjonarnie i online, były zupełnie bezpłatne i okazały się dla mnie osobiście jednymi z najwartościowszych szkoleń, w których uczestniczyłam. Nie mogłam brać w nich udziału na miejscu, ale możliwość obejrzenia bezpośredniej transmisji i możliwość wypowiadania się na żywo na czacie, zupełnie mi wystarczyła. Z różnych względów wzięłam udział tylko w trzech ostatnich spotkaniach, ale na szczęście nic straconego. Wszystkie konferencje można obejrzeć na Youtube, pobrać certyfikat, ebooka z materiałami, a na koniec sprawdzić swoja pamięć rozwiązując test online na platformie Quizizz. Wszystko zostało zebrane na jednym padlecie TUTAJ oraz na stronie internetowej Nowej Ery TUTAJ. Co mnie najbardziej zafascynowało w tych szkoleniach? Oprócz genialnej zawartości merytorycznej dwie cudowne prowadząc Justyna Mak i Anna Życka, nauczycielki z krwi i kości, ale również pasjonatki uczenia. Ich energia jest zaraźliwa, więc ostrzegam :) Największa wada tych konferencji - to że żadna, powtarzam ŻADNA nie odbyła się w Krakowie. Organizatorzy odwiedzili prawie wszystkie większe miasta w Polsce, a Kraków został pominięty. Liczę, że jeśli odbędzie się kolejny cykl, to WSZYSTKIE szkolenia odbędą się u nas :)

Komentarze

ExPERTSCHOOL pisze…
Dziękuję za wzmiankę i cieszę się, że cykl przyniósł tyle dobrego :)
To ja dziękuję za kopa podczas ostatniego live'a. Miałam akurat moment kryzysu i wydawało mi się, że jestem skończoną frajerką, ale dzięki Pani nabrałam znowu chęci do działania. A ujawnienie bloga na Facebooku to też Pani zasługa. Zadziałałam metodą "na Edisona" i teraz już nie ma odwrotu 😀

Popularne posty z tego bloga

WYJAZD EDUKACYJNY DO WIELKIEJ BRYTANII

Maturalne Trimino - Zakupy i usługi

Maturalne Trimino - Podróżowanie i turystyka